გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის მთავარი თემა
გიორგი ერისთავი ‘’ გაყრა ‘’1 მოქმედება 
საგანი/პედაგოგი
ქართული  ენა და ლიტერატურა/ზირა ბაქანიძე
სწავლების საფეხური/კლასი
მესამე საფეხური/კლასი მეთერთმეტე
მოსწავლეთა პროფილი
თვრამეტი მოსწავლე განსაკუთრებული საჭიროების მქონე არ არის
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობაა
1 გაკვეთილი ხელს შეუწყობს დრამატული ნაწარმოების თავისებურებების გააზრებას კვლევისა და კრიტიკული აზროვნების განვითარებას
გაკვეთილის მიზანი და მისაღწევი შედეგებიმ
·         მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ეპოქის ტექსტების გაანალიზება მხატვრული ნაწარმოების ენობრივი საშვალებების გაანალიზება.
·         კითხვის ეფექტური სტრატეგიების არჩევა და გამოყენება განარჩევს  და შესაბამისი  ენობრივ- გრამატიკული საშუალებების გამოყენებით წერილობითი ტექსტებში წარმოადგენს ინფორმაციას’ კომენტარს, ვარაუდს, ეჭვს და ა. cანაწერებს
წინარე ცოდნა
·         იციან ავტორის ბიოგრაფია. რეალიზმი. ლიტერატურული ჟანრები.
·         ომედია’, როგორც დრამატურგიის ერთ- ერთი მიმართულება.
შეფასების სქემა და კრიტერიუმები
მოსწავლოს შეფასება ხდება დაკვირებითა და წინასწარ შედგენილი სქემის მიხედვით
გამოყენებული სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსი
სახემძღვანელო; ვ. როდონაია; ნ.ნაკუდაშვილი და სხვა.’ ქართული ენა და ლიტერატურა ‘თბ;’სწავლანი’;2013 წ.
გაკვეთილის მსვლელობა და მენეჯმენტი
 ამის შემდეგ მასწავლებელთან ერთად მოსწავლეები განიხილავენ  ეპიგრაფად  გატანილ ციტატას, რომლისანალიზით პასუხი გაეცა რუბრიკაში“დავაკავშიროთ“ მოცემულ კითხვებს.
მოსწავლეები პასუხობენ: ილიას სიტყვები მიესადაგება როგორც დრამატულ , ისე კომედიური ჟანრის პიესას. რამეთუ ორივე ჟანრის პიესას შეუძლია“ხალხის წვრთნა  ზრდა“.
გ. ერისთავის კომედიებს დღესაც  არ დაუკარგავს მნიშვნელობა.აქ წარმოჩენილი ნაკლოვანენები დღევანდელ საზოგადოებრივ ცხოვრებაშიც შეინიშნება. ამიტომაც უძლებს ეს კომედიები საუკუნეებს.
მასწავლებლის შეკითხვაზე ;თქვენთვის უკვე ცნობილ კომედიათაგან რომელს არ დაუკარგავს აქტუალობა?
მოსწავლეები ასახელებენ ,<ყვარყვარე თუთაბერს..;
აქვე ირკვევა კომედიის ტიპ[ები- სახასიათო თუ სიტუაციური.
იწყება ტექსტზე მუშაობა. მოსწავლეები დამოუკიდებლად კითხულობენ ინფორმაციას მოქმედი პირების შესახებ. მასწავლებელი კლასს ყოფს ჯგუფებად.მათ ეძლევათ დავალება სათაურსა დამოქმედ პირთა ვინაობაზე დაყრდნობით გამოთქვან ვარაუ დი რის შესახებ შეიძლება საუბარი. ანუ ვინ ვის ეყრება , რა როლი შეიძლება შეასრულოს ვაჭარმა, სუდის სეკრეტარმა , მოურავმა და ა. შ.
პრეზენტაცია< გაანალიზება სიტუაციისა>15წთ.
პრეზენტაციის შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლე შენაცვლებით კითხულობს პირველ გამოსვლას, კლასი აკვირდება, რამდენად გამართლდა მათი ვარაუდი.15 წთ.
საშინაო დავალება
1.შინ წასაკითხად ეძლევათ პირველი მოქმედება ბოლომდე.
2.ამოიწერონ მთავარ პერსონაჟთა სახასიათო ნიშნები.
თვალი გადაავლონ პირველი მოქმედების ბოლოს სახელმძღვანელოში მოცემულ კითხვებს, რომელსაც მომდევნო გაკვეთილზე გაანალიზდება.    

Комментариев нет:

Отправить комментарий